Modré OLED s lepší účinností

marek | Věda,Výrobci OLED | 29.8.2011

Výkon a životnost modrých OLED trápí vědce již nějaký čas. Nyní však američtí a singapurští vědci informovali veřejnost, že našli způsob, jak lze až zdvojnásobit dosavadní teoretickou účinnost modrých OLED. Tento objev by mohl v budoucnu vést k výkonnějším OLED displejům s výrazně delší životností.

Vědci zjistili, že výkonnost modrých OLED lze ovlivnit zvýšením tloušťky emisní vrstvy v diodách spolu s optimalizací koncentrace materiálů vydávajících světlo v této vrstvě. Tím lze dosáhnout až dvojnásobné účinnosti, která v současnosti dosahuje 5 % EQE (zkratka external quantum efficiency – vnější kvantová účinnost).

Slabý výkon modrých OLED byl prozatím nejzávažnějším důvodem, proč zákazníci upřednostňovali LED či LCD displeje namísto OLED displejů. Díky tomuto objevu budou ale výrobci moci na trh přijít v blízké době s OLED produkty, které budou mít naprosto konkurenceschopný výkon, životnost a nízkou spotřebu energie. Ke stolním OLED displejům se hledí s velkým očekáváním, protože by měly nabídnout kvalitnější a přirozenější podání barev než je tomu u LED i LCD displejů.

Zdroj: a-star.edu.sg