Reklama

 

Srovnávací test přednabitých tužkových (AA) baterií

peta | Baterie | 13.8.2007

Na základě vašeho velkého zájmu pokračujeme v našem seriálu článků o dobíjecích a přednabitých bateriích na českém trhu. Po testu tužkových dobíjecích baterií a mikrotužkových dobíjecích baterií jsme otestovali i tužkové přednabité baterie (typ AA), které jsou stavěny na nové technologii niklmetalhydrid (NiMH) s velmi nízkým samovybíjecím efektem. Výrobci tvrdí, že přednabité akumulátory jsou schopny si uchovat 70 až 80% energie po jednom roce skladování (po takové době by byly klasické nabíjecí NiMH baterie v zásadě zcela vybité), takže si je v obchodě můžete koupit již nabité, ale nemusíte je po použití vyhazovat jako klasické alkalické či lithiové primární články a můžete je opět nabít – což vzhledem k až 1000 možným nabíjecím cyklům velmi přispívá k ochraně životního prostředí.

Rádi bychom zde poděkovali všem firmám, které akumulátory do testu poskytly a bez jejichž přispění by takto úplný srovnávací test nebyl možný. Pokud přesto víte o nějaké přednabité tužkové baterce, která zde není uvedena, ale rádi byste ji v přehledu měli zařazenou, ozvěte se nám na redakce -zavináč- fotonmag.cz.

Doplnění – jsou k dispozici další díly seriálu o nabíjecích bateriích:

Vysvětlení k tabulce:

Typická kapacita – hodnota kapacity dobíjecí baterie v mAh udávaná výrobcem.

První kapacita - ampérhodiny naměřené v prvním testu – jinými slovy kolik proudu je schopná baterie dodat po zakoupení bez jakéhokoliv dobíjení uživatelem (baterie byly před testem min. 4 měsíce uskladněny, tj. do značné míry to simuluje klasickou koupi baterií v obchodě).

Ah – v testu naměřené ampérhodiny dle níže zmíněné metodologie – obecně řečeno kolik proudu je baterie v průměru schopna dodat. Například 2000mAh baterka je teoreticky schopna dodávat 0,5A (tj. 500mAh) po dobu 4h či 100mA po dobu 20h.

Wh – watthodiny – udává celkový energetický výkon jaký je baterie schopna v čase dodat. Výkon záleží na proudu a napětí (ampéry krát volty) a je měřen v čase. 1000mWh=1Wh.

minuty – doba trvání testu, tj. jak dlouho baterie vydržela dodávat proud 0,5 ampéry.

Metodologie:

U každé baterie je testován jeden blistr (4 baterky), aby se pokud možno objevila baterka, která by byla vadná či měla horší parametry než ostatní kusy. Baterie jsou nabíjeny v nabíječce Accu Trainer 3 od Voltcraftu (I.V.T. Hirschau). Vybíjecí měřící cyklus je realizován proprietárním zařízením vyrobeným na zakázku, vybíjecí proud je nastaven na 0,5A.

V prvním měření není akumulátor dobíjen, je pouze zjišťována jeho počáteční kapacita (jakoby po nákupu v prodejně, v našem případě po min. 4 měsících skladování). Tyto výsledky jsou shrnuty v první tabulce.

Každá baterie následně projde 5 nabíjecími a vybíjecími cykly. V případě odchylky o více jak 10% od průměru všech měření přes všechny baterie z daného blisteru se baterie považuje za vadnou a vyřazuje se z měření. Hodnota nejlepšího měření kapacity na dané baterii se zprůměruje s ostatními bateriemi v testovaném blistru a výsledná čísla jsou uvedena v druhé tabulce.

Výsledky:

Pořadí dle ampérhodin zjištěných při prvním měření (tj. nabité z výroby, min. 4 měsíce bez dobíjení), od nejlepších k nejhorším.

Baterie Typická kapacita Foto První kapacita Wh minuty
GP Recyko 2050 mAh GP Recyko 2050 mAh 1,620 1,944 194
Varta Ready2Use 2100 mAh Varta Ready2Use 2100mAh 1,615 1,938 194
Ansmann MaxE 2100 mAh Ansmann MaxE 2100mAh 1,560 1,872 187
Vapex Instant 2100 mAh Vapex Instant 2100 mAh 1,475 1,770 177
Sanyo Eneloop 2000 mAh Sanyo Eneloop 2000mAh 1,453 1,743 174
Uniross Hybrio 2100 mAh Uniross Hybrio 2100mAh 1,430 1,716 172

Pořadí dle naměřených ampérhodin dle metodiky testu, od nejlepších k nejhorším.

Baterie Typická kapacita Foto První kapacita Ah Wh minuty
Vapex Instant 2100 mAh Vapex Instant 2100 mAh 1,475 2,185 2,622 262
GP Recyko 2050 mAh GP Recyko 2050 mAh 1,620 2,105 2,526 253
Panasonic Infinium * 2100 mAh Panasonic Infinium 2100mAh n/a 2,068 2,482 248
Varta Ready2Use 2100 mAh Varta Ready2Use 2100mAh 1,615 2,050 2,460 246
Ansmann MaxE 2100 mAh Ansmann MaxE 2100mAh 1,560 2,020 2,424 242
Uniross Hybrio 2100 mAh Uniross Hybrio 2100mAh 1,430 1,958 2,349 235
Sanyo Eneloop 2000 mAh Sanyo Eneloop 2000mAh 1,453 1,948 2,337 234

* akumulátory Panasonic Infinium byly do testu dodány později a tudíž u nich není dle metodiky změřena první kapacita. Jen pro informaci ihned po dodání byly schopny dodat 1,758 Ah. Tato hodnota ale není souměřitelná s ostatními zde uvedenými.

1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (29 hlasováno, průměr: 4.34)
Loading ... Loading ...

76 komentáře »

  1. Trochu nerozumím metodologii. Píšete, že každá baterie projde 5 nabíjecími a vybíjecími cykly a pak píšete, že se jedná o “Pořadí dle ampérhodin zjištěných při prvním měření” min. 4 měsíce od výroby. Takže jste je rozcyklovali a nechali ležet “min. 4 měsíce” (ale to může být i 12 měsíců) nebo jde o výsledek první kapacity a nevíte jaký je datum výroby jednotlivých akumulátorů. Správně by měla být stanovena kapacita po rozcyklování akumulátoru a pak kapacita po 120 nebo 180 dnech skladování za určitých podmínek, vždyť akumulátory ikdyž se stejných datum výroby mohly být skladovány úplně odlišně než se k Vám dostaly na testy.

    Comment by Stehlík — 14.8.2007 @ 15:05

  2. Prvni test je po nakupu – presne jak pisete – vzhledem k tomu ze nevime kdy byly akumulatory vyrobeny tak jsme je nechali 4 mesice lezet (min. cas spolecny pro vsechny) a pak jsme zmerili jejich kapacitu (prvni tabulka). Jde o pribliznou hodnotu simulujici nahodny nakup akumulatoru v prodejne.

    Nasledne akulumatory prosly 5ti vybijecimi a nabijecimi cykly a byla dle metodiky merena jejich maximalni kapacita, ktera je uvedena v druhe tabulce.

    Nyni jsou akumulatory ulozeny pri stale teplote a po 180 dnech bude opet jejich kapacita zmerena (na prelomu ledna a unora 2008) abychom se dostali ke konkretnim cislum jejich kapacity po 6 mesicich uskladneni. Tim vznikne treti tabulka a doplneni tohoto testu. K tomu bude k dispozici i srovnani s obdobnymi akumulatory klasicke NiMH konstrukce s prirozenym samovybijenim po 180 dnech.

    Comment by peta — 14.8.2007 @ 15:19

  3. Bomba, jen tak dál – tohle lidi hrozně zajímá. Zvlášť bude zajímavé srovnání samovybíjení s klasickými akumulátory. Dnes hodně lidí dá na tučná čísla jako 2700, 2800mAh a pak jsou hrozně zklamaní, když jim baretie nevydrží ani 14-ti denní dovolenou.
    Klasickým případem jsou baterie Sanyo – do kapacity 2100 se jednalo o spolehlivé držáky které náboj udržely i měsíce. Sanyo 2500 je zas naprostý propadák, po 14 dnech jde sám od sebe úplně do kopru….

    Comment by Ondar — 21.8.2007 @ 14:04

  4. Shoduje se s mojí zkušeností. Moje oblíbená značka Ansmann v tomto provedení nic moc. Po nákupu měly AA asi 75% kapacity, v provedení AAA jen asi 50%. Po opakovaném nabití rozhodně 2100 u AA nebo 800 u AAA nemají, ale alespoň drží a nevybíjí se tolik.
    Ještě by mne zajímaly Panasonic Infinium 2100. Ve Fotoškoda je někde sehnali, ale jsou cenově srovnatelné se Sanyo. Když vidím výsledek testu, koupím levněji GP a jsem na tom lépe.

    Comment by larsen — 7.9.2007 @ 18:10

  5. V testu chybi prednabite baterie Panasonic Infinium!

    Comment by Navratil — 23.10.2007 @ 18:20

  6. Dnes jsme dostali baterie Infinium od ceskeho zastoupeni Panasonicu do testu, takze ho v dohledne dobe rozsirime.

    Comment by peta — 25.10.2007 @ 17:29

  7. Jsem fotograf amatér. Než vlastní kapacita nově nabitých akumulátorů mne trápí možnost zjištění jejich okamžité kapacity. Stává se mi, že ve čtveřici je často jedna “zlobivá”, která přestane dávat a tím jsem skončil s bleskem. Musím celou 4 vyměnit … Nevíte o nějakém testeru, který by mi dal odpověď, která baterie je ta špatná? Mám multimetr, na něm měřím hodnotu DCA, ale ani nevím, co to je. Jen vím, že když je tam pod 1.0, tak už uvolňuje energii hrozně pomalu. – ale ten multimetr je velký, ne do terénu.
    Dále jsem slyšel o tzv. vnitřním odporu – čím je menší, tím rychleji se blesk nabije. Mám akumulátory, které mi nabijí blesk za 5 s, nevíte o rychlejších? Při fotografování např. svatby nemám čas zkoumat blesk, jestli je nebo není už nabito. Tato vlastnost (rychlost) je pro mne jako fotografa daleko důležitější než “extrémní” počet vyfocených (vyblesknutých) snímků.
    Moc děkuji

    Comment by Tomáš Kratochvíl — 7.11.2007 @ 1:44

  8. Pokud je v sade nejaka spatna, obvykle na to prichazim na nabijecce, protoze ma bud ruznou kapacitu od tech ostatnich anebo (a vetsinou zaroven) daleko kratsi dobijeci cas nez ty ostatni (pokud jsou vsechny zcela vybite). Jsou na to dobre treba nabijecky od Voltcratu (da se sehnat u Conrada) ktere poskytuji alespon nejake informace o dobijeni akumulatoru.
    Ad rychlost – IMHO jde o to jak velke proudove zatizeni baterie snesou (jsou schopny dodat). Existuji specialni baterie ktere jsou daleko “tvrdsi” a to by asi bylo pro vas.

    Comment by peta — 7.11.2007 @ 13:12

  9. Tomáš Kratochvíl: tu spatnou najdete snadno, po te co se vam prestane nabijet blesk, tak baterie vyndejte a zmerte jim napeti (pokud mozno hned), ta s nejmensim napetim bude ta nejslabsi.

    k te rychlosti: budto si sezente nejake modelarske AA baterie, mivaji sice nizsi kapacitu, jen kolem 1500 – 1700mAh, ale jsou stavene na proudove odbery i pres 10A, nebo pouzijte prave nejake baterie z tohoto testu. baterie s nizkym samovybijenim maji obecne nizsi vnitrni odpor a co jsem videl testy, tak sanyo eneloop dokaze tech 10A zvladne taky.

    Ale netusim, jak moc se vam zrychli nabijeni blesku s takovymi bateriemi.

    Comment by ledmaniac — 15.11.2007 @ 15:15

  10. Velmi pekny test Sanyo Eneloop a porovnani s beznymi NiMH bateriemi je taky na http://www.stefanv.com/electronics/sanyo_eneloop.html

    Comment by petr628 — 17.11.2007 @ 15:22

  11. Pokud chcete akumulátory s velmi malým vnitřním odporem, použijte niloliv NiMH ale NiCd akumulátory. Já je v blesku používám také a rychlost dobití kondenzátoru je s nimi nejrychlejší. Ovšem pozor na jednu věc, výkonový tranzistor, který ve spolupráci s trafem vyrábí vysoké napětí pro nabití kondenzátoru musí být patřičně dimenzován. V jednom blesku se mi stalo, že se tranzistor spálil. Některé blesky z tohoto důvodu v manuálu zakazují akumulátory používat, smí se pouze alkalické články. Jiné obsahují omezení maximálního odebíraného proudu a pak sebetvrdší zdroj nabití neurychlí. Mimochodem 5 sekund nabití je velmi dobrá hodnota.

    Ještě poznámka k peta – 14.8.2007
    Testovat kapacitu klasických NiMH akumulátorů po 180 dnech uskladnění je holý nesmysl. Články po této době budou mít pouze nepatrný zbytkový náboj daný pouze konstrukčními odlišnostmi akumulátorů, bez ohledu na kapacitu. Vypovídací hodnotu o velikosti samovybíjení by měl test cca. po 14 dnech uskladnění při pokojové teplotě.

    Comment by LEDcat — 18.11.2007 @ 11:15

  12. LEDcat:
    souhlasim s tim, ze klasicke NiMH akumulatory budou mit po 6 mesicich minimalni zustatek kapacity, ale nechceme delat kratsi test, protoze je velka pravdepodobnost ze u nej by se neprojevily prilis rozdily u prednabitych clanku (a verim tomu ze tam budou – muj osobni odhad ze napriklad v tomto muze byt vetsi vyhoda Eneloop oproti ostatnim – i pri nizsi kapacite, ktera z testu vyplynula).

    Mimochodem vyse uvedeny link na velmi pekny test na stefanv.com naznacuje ze test po 7 tydnech prilis nevypovida o skutecnem dele trvajicim samovybijeni prednabitych clanku.

    Jinymi slovy, klasicke NiMH tam budou jen pro referenci, primarne jde o porovnani prednabitych clanku.

    Comment by peta — 18.11.2007 @ 14:54

  13. Nechci Vám do toho příliš kecat, ale neodpustím si ještě jednu poznámku. Copak je to za referenci, když vedle akumulátorů nové konstrukce s výrazně omezeným samovybíjením postavíte několik klasických zdechlin. Jistě nejsme sami kdo tuší, že po půl roce budou zcela prázdné. Možná by bylo užitečnější ty nebožáky vyndat z šuplíku, naformovat je a provést s nimi samostatné testy přiměřené jejich vlastnostem.

    Comment by LEDcat — 18.11.2007 @ 23:59

  14. Chapu vas nazor, bohuzel my dva patrime k te mensine, ktera si je vedoma tech vlastnosti. Pro ten zbytek se snazime ty vlastnosti demonstrovat, treba i na tomto z vaseho pohledu zbytecnem srovnani…

    Comment by peta — 19.11.2007 @ 0:35

  15. Já rozhodně nechci snižovat hodnotu Vašich testů, na výsledky měření Eneloopu a spol. jsem sám velmi zvědav. Docela by mne zajímalo napětí na prázdno po půl roce skladování u klasických NiMH. Jestli mohu poprosit změřte toto napětí a publikujte.

    Comment by LEDcat — 19.11.2007 @ 9:23

  16. Zmerit napeti na prazdno asi neni zadny problem, muzeme to o to rozsirit. Mozna by bylo vice vypovidajici pod zatezi, ale to se obavam, ze asi moc nevydrzi…

    Comment by peta — 19.11.2007 @ 23:56

  17. Uz se to blizi ..tesim se na test :)

    Comment by Martin — 4.1.2008 @ 23:41

  18. A co tak pridat – SONY Cycle BLUE…

    Comment by Marian — 13.1.2008 @ 1:23

  19. Zkusili jsme kontaktovat Sony Czech jestli je daji do testu.

    Comment by peta — 14.1.2008 @ 19:54

  20. Dobrý den
    Nenašel jsem u testovaných akku jmenovité napěti , případně napětí během testu.

    Comment by rifa — 24.1.2008 @ 17:03

  21. Jmenovite napeti NiMH je 1.2V.

    Comment by peta — 24.1.2008 @ 17:26

  22. Neuvažujete o srovnání kapacity při různých provozních teplotách? Ev. máte tip které akumulátory do cca -10 st.C a naopak do + 40-50 stupňů ?
    Děkuji

    Comment by jan kopecky — 5.2.2008 @ 10:36

  23. Asi by to nebylo uplne jednoduche mit prostredi kde budou po dostatecne dlouhodou dobu zachovany nestandardni teplotni podminky. Take si nejsem jist pro jak velkou skupinu lidi by takovy test byl zajimavy a jak dramaticke rozdily budou mezi akumulatory stejneho typu (i.e. NiMH). Nevylucuju ze kdyz se najde dostatecne mnozstvi zajemcu ze bychom ho neudelali, ale v planu to nyni nemame.

    Comment by peta — 5.2.2008 @ 13:37

  24. Zdravím!

    Nakoupíte baterie na test a necháte je čtvrt roku ležet (více jak čtvrt roku!), přičemž víte, že za čtyři měsíce se zvednete ze židle a začnete provádět tento test. Několikrát je nabijete a vybijete a opět dalších půl roku čekáte na samovolné vybití abyste mohli vyplnit další údaje v tabulce? Vážně si myslíte, že tomu bude někdo věřít?

    Spíš to vypadá na zplacenou ale špatnou reklamu. A jestliže jste opravdu prováděli test tímto způsobem, pak celý ztrácí smysl a Vy bojujete se vzdušnými mlýny fyzikálních zákonů. Nikdy nelze provést proces samovolného vybíjení zcela přesně. A to i přes to, že baterie uložíte do teplotně stálého prostředí. Už jen z toho důvodu, že čtenáři budou mít baterie uloženy v úplně jiných teplotách než Vy. A každý čtenář v jiných! Jednotlivá pořadí a hodnoty v tabulce pak budou logicky zcela přeházené, že ano.

    Nebylo by jednodušší a přesnější ono samovybíjecí čekání vynechat? I to první – čtyřměsíční? Na prvotní kapacitě přeci vůbec nezáleží. Nekupujeme si články kvůli první kapacitě. Naopak důležitá je kapacia po následném nabití a její vybíjecí křivka při řízeném (nuceném) vybíjení. Ta nám řekne o kvalitě baterií mnohem více!. To lze provést velmi elegantně s některými nabíječkami a nepotřebujeme k tomu dokonce ani testovací laboratoř!. První vybití provedeme ihned po zakoupení, bez ohledu na to, kdy byla bateri vyrobena. Tím se Vámi zmiňovaný deficit času při prvním samovybíjení poněkud srovná, že. No a dále pak testujeme standartními laboratorními metodami. Akumulátory se nabíjí a nuceně vybíjí několikrát a hodnoty se v průběhu vybíjení pravidelně zapisují (!!!), z čehož nám logicky vyjdou nějaké vybíjecí křivky. Z těch pak tendenční metodou vypočteme křivku finální, abysme nemuseli čekat dalších 180 dní.

    Vypadá to, že objevujete Ameriku. Na testy akumulátorů existují zcela přesné normy! A dokonce i na ty, které jsou již přednabité! Zajímalo by mne, jak byste po Vašem “čekacím” způsobu testovali akumulátory s desetkrát větší kapacitou.

    S pozdravem, KarelDC

    Comment by KarelDC — 14.2.2008 @ 8:21

  25. Docela by me zajimaly ty normy pro testovani ni-mh akumulatoru a tech prednabitych zvlast. Muzete dat nejaky odkaz? Jinak samovybijeni je u prednabitych akumulatoru prvnich nekolid dni stejne jako u normalnich a pak se vyrazne zpomaluje az se skoro zastavi. Proto pocitani nejakych trendu na zaklade kratkodobeho testovani bude davat velmi nepresne vysledky.

    Comment by ledmaniac — 14.2.2008 @ 9:31

  26. Zdravim Karle,

    nikdo vas nenuti tomu verit, berte to jako pokus jak se v amaterskych podminkach dobrat aspon nejakych cisel v oblasti, kde v dobe kdy jsme to psali ZADNA cisla dostupna nebyla (a pokud vim tak ani nyni prilis na internetu nejsou). Netvrdim ze nase metodika je perfektni, ale byla zadefinovana a tak aspon kazdy vi co cte.

    Pokud chcete testy jine, provedene jinym zpusobem, tak vam nikdo nebrani je udelat. My jsme se snazili a alespon neco pro ostatni uzivatele udelali, vsichni urcite oceni pokud to udelate take (nebo se najdou dalsi kteri vam budou psat ze to cele delate spatne).

    A jeste jednu poznamku k ty reklame – to jste si mohl odpustit. Narozdil od komercnich casopisu, ktere si psanim vydelavaji a pokud by to nedelaly tak by zanikly, my to nedelame pro penize, ale ze zajmu a fandovstvi pro vec. Diky internetu a bande pratel si ten luxus muzeme dovolit. Todle fakt neni vydelecny podnik…

    Comment by peta — 14.2.2008 @ 20:23

  27. Zdravím!

    (to: ledmaniac)
    To, jak se bude chovat akumulátor v rozličných podmínkách, v rukou různých spotřebitelů, při různých teplotách v různých spotřebičích s různým proudovým zatížením (a nebo bez) je věc prakticky nezměřitelná. Proto jsem nastínil obecnou metodu, která je poněkud přesnější, než zde popisovaná (paradoxně právě díky své obecnosti). Z měřených křivek lze totiž pouze obecně předpokládat chování článku při dalším vybíjení. Totiž strmost počátku exponenciály (lépe řečeno tvar) nám napoví další chování měřeného článku již bez měření. Přesně jak jste napsal: “… nekolik dni stejne jako u normalnich a pak se vyrazne zpomaluje az se skoro zastavi” Tím jste, pane kolego, velice výstižně popsal exponenciální křivku. Její tvar bude, v našem případě, definován zprvu hodnotami měřenými a zapsanými, jak už jsem řekl, posléze lze odvodit její další pokračování právě tendenční metodou. Vzhledem k tomu, že tvar měřeného počátku křivek bude u každého článku jiný, bude rovněž i předpokládaná tendence jiná (její následný tvar, nebo pokračování, chcete-li). Logicky. Myslím, že jde o to, abychom alespoň dosti přibližně dokázali určit, který akumulátor, resp. značka, se bude chovat lépe nebo hůře, než jiný. Ale čekání půl roku a přesná čísla v tabulce, z naprosto prozaických důvodů, opravdu neznamenají vůbec nic. Nic ve zlém.

    (to: peta)
    Na Váš článek s diskuzí jsem včera narazil zcela náhodou a okamžitě jsem začal psát. Teprve po Vaší reakci jsem si prohlédl tyto stránky podrobněji, což jsem měl učinit hned. Stránky jsou prima a můj “negativní” příspěvek neznamená vůbec nic jiného než jeden názor z tisíců. Vždy mne však nadzvedne, když se někdo škrábe levou rukou za pravým uchem, obzvláště pak v oblasti techniky. Odpusťe mi tedy příspěvek s nepříjemnou dikcí. Uznávám, že se čte špatně. Nechtěl jsem nikoho urazit a pokud se tak stalo, hluboce se omlouvám a myslím to zcela vážně.

    Pěkný den, KareDC.

    Comment by KarelDC — 15.2.2008 @ 6:42

  28. Rovnez vas zdravim.
    zde mate vybijeci krivku sanyo eneloop pri ruznych proudech
    GRAF
    a zde jsou krivky pro sanyo 2700mAh
    GRAF

    Jak z nich extrapolujete samovybijeni clanku? Jinak s tim, ze je obtizne clanek dokonale otestovat, samozrejme souhlasim. Ale myslim, ze pokud vite co ty cisla znamenaji, tak z nich dokazete dostat uzitecnou informaci. Tento test ma ukazat, jake je samovybijeni LSD ni-mh akumulatoru po delsi dobe uskladneni, nic jineho. Osobne se na ty vysledky po pul roce docela tesim.

    Comment by ledmaniac — 15.2.2008 @ 12:23

  29. Dobrý den,
    test je vážně moc pěkný,alepoň pro všeobecný přehled, jen tak dál, muj dotaz je, jaké by jste v současné době doporučili (ať už přednabité nebo ne) baterie pro digi fotoaparáty, jde hlavně o výdrž jak udržet napětí po nějakou dobu nepoužívání tak i o výdrž v případě focení a vetšího odběru. Děkuji

    Comment by Honza — 25.8.2008 @ 10:36

  30. to: Honza

    Pokud si mohu dovolit doporučit nějaké accu, tak zejména Sanyo Eneloop (“přednabité”) pro případy, že si občas trochu “poleží” než budou pracovat a pak Sanyo 2700mAh (“klasické”) pro použití brzy po nabití. Oba typy umožňují vysoké proudové odběry (viz výše). Mám doma mnoho typů akumulátorů (které pravidelně testuji) a tyto 2 typy mi vycházejí nejlépe. Zklamán jsem např. z nových Ansmann 2850mAh, které mají nižší kapacitu než Sanyo 2700mAh

    Comment by alk — 29.8.2008 @ 8:37

  31. Diky Alkovi za vyjadreni zkusenosti, osobne se s nim 100% shoduji.

    Comment by peta — 31.8.2008 @ 11:15

  32. Můžu tyto články hodit do nabíječky ve stavu kdy maji třeba 50% kapacitu? nebo je musim uplně vybit a pak až hodit na nabíječku? NiMh baterie pry už maji celkem maly paměťovy efekt takže by jim to nemělo nějak vadit. nabíječku mam automatickou.

    Comment by DejvCZ — 21.9.2008 @ 14:22

  33. Novym NiMH clankum by to nemelo vadit, spis je to o tom mit kvalitni nabijecku s deltaV a/nebo PVD. Automaticka nabijecka nic moc nerekne o tom jak funguje.

    Comment by peta — 22.9.2008 @ 3:28

  34. to: DejvCZ

    Pokud máš kvalitní nabíječku (jak píše peta) tak klidně nabíjej akumulátory ať jsou v jakémkoliv stavu, z vlastní zkušenosti bych doporučil provést úplné vybití a pak teprve nabití tak jednou za 10 – 20 cyklů, to by u NiMH mohlo stačit. I když pokud máš nabíječku, která umí před nabitím i vybít a není zrovna časový pres tak není důvod baterce tuto “laskavost” neposkytnout :-)

    Comment by alk — 23.9.2008 @ 15:21

  35. Jo mam nabíječku deltaV a nebudu před nabíjenim řešit současnou kapacitu baterek PS: vybíjeni neumi

    Comment by DejvCZ — 23.9.2008 @ 20:53

  36. Pozor právě provádím test samovybíjení baterii :) výsledky budu mít příští neděli takže se těšte :)
    V testu jsou zahrnuty baterky GP 2700, Sanyo enelope 2000, Camelion AlwaysReady 2100, GP 2500 tři roky stare, GP 1500 čtyři roky stare, GP 700 NiCd staři asi tak 7 let :) .
    Uvedene baterie Camelion ktere ktere nejsou zahrnuty v testu výše se daji koupit zde ale ja je mam od nás z města za 90Kč kus. Testováni zdar :)

    Comment by DejvCZ — 4.10.2008 @ 8:39

  37. Mam doma Infinia od Panasonicu … a docela by me zajimalo jestli by jste necedeli o nejakem jinam typu a o prodejne kde je ehnat za rozumnou cenu … siroko daleko se pohybuji ty 2100 za 110 – 130 za kus … co mi privezli z nemecka vychazelo nekde na 75Kc za kus …
    Jiny typ bych bral z duvodu vnitrniho odporu … shanim co nejmensi … na velky proudy mam normalni rychlo vybijeci :-D ale tohle potrebuju do nouzaku a nahradnich svetel … vysvetlujte bybicce ze si za tejden neposviti … :-( Diky (muj email budu rd kdyz napisete odpoved … abdulah@tiscali.cz)

    Comment by Abdul — 22.12.2008 @ 13:15

  38. stačí trochu hledat na netu:) minimálně eneloopy se dají sehnat od nějakých 70-80Kč/kus.

    Comment by jirik — 22.12.2008 @ 16:21

  39. dobry den koupil jsem si novy fotoaparat na 4x AA baterie a chci se zeptat jake baterie si mam poridit ? GP Recyko 2050 mAh a nebo klasicke GP 2700mAh
    a nebo me doporucite uplne jine???
    mockrat dekuji

    Comment by Josef — 5.1.2009 @ 21:48

  40. Osobne bych sel spis do Sanya 2700 (viz. testy tady). Pokud ten fotak nebudete pouzivat prilis casto, daji se zvazit i prednabite.

    Comment by peta — 5.1.2009 @ 22:03

  41. no o to me prave slo jestli koupit treba Sanya 2700 a nebo prednabite napr GP Recyko 2050 ale nevim co je lepsi ktere me v tom fotaku vic vydrzi??? podle toho co jsem si zde precetl jsem pochopil ze ty Recyko vydrzi vic a nebo se pletu ???zase tak moc tomu nerozumim!!!

    Comment by Josef — 6.1.2009 @ 8:55

  42. Rozdil je v tom jak casto fotak budete pouzivat. Sanya 2700 budou mit vyssi kapacitu a lepsi pouziti pokud fotak budete pouzivat na denni bazi (daji vam vic fotek). Pokud ho vytahnete jednou, dvakrat za mesic, doporucil bych spise prednabite. Pak se muzou zkusit ony zminovane GP Recyko anebo ja osobne stejne preferuju Eneloopy – maji sice o neco nizsi vysledek v testu, ale v dlouhodobem pouziti (stovky cyklu) se chovaji lepe.

    Recyko maji nizsi kapacitu nez Sanya 2700 takze nemohou vydrzet vic fotek – ale vydrzi udrzet elektricky naboj dele v case (nikoliv vetsi naboj).

    Comment by peta — 6.1.2009 @ 20:20

  43. ok uz tomu rozumim mockrat dekuji !!!

    Comment by Josef — 6.1.2009 @ 20:57

  44. Autor testu zasluhuje pochvalu. Sekundární články (akumulátory) jsou tak složité elektrochemické výrobky, že bez velice drahého a špičkového vybavení je lze hodnotit pouze srovnáním mezi sebou za stejných podmínek a současně při správném výběru měřených veličin. Absolutně nic například o kvalitě akumulátoru nevypovídá napětí na jeho vývodech. Velice zjednodušeno, jediný alespoň trochu spravedlivý údaj je vnitřní odpor u článků stejné technologie. A potom to trpělivé a časově náročné porovnání, samozřejmě (vlastně zejména). A abych vás ještě víc znechutil :-) budu konstatovat, že různé výrobní série stejného typu a výrobce se mohou dost podstatně lišit (zejména pro kolísavou kvalitu výrobních surovin, kterou lze udržet jen velmi nesnadno).

    Comment by relais — 25.1.2009 @ 22:43

  45. Dekuji za test, je opravdu pekny a uzitecny – prave se rozhoduji, jestli radeji poridit GP ReCyklo nebo Sanyo Enerloop a tak jsem nasel az tyto vase stranky. Moc by mne vsak zajimalo, jak dopadlo slibovane mereni po pul roce – nemohu si pomoci,ale nahore vidim jen dve tabulky s vysledky a slibovanou treni ne. Moc dekuji a doufam,ze i to mereni samovybijeni doplnite…

    Comment by Martin — 26.1.2009 @ 11:02

  46. Je to na serveru od brezna lonskeho roku: http://www.fotonmag.cz/svitilny/baterie/srovnavaci-test-samovybijeni-tuzkovych-aa-baterii/

    Comment by peta — 26.1.2009 @ 18:33

  47. Po přečtení všech komentářů jsem nyní v rozpacích, zda mám dobrou nabíječku.Je to Hama Delta V 2/4.Hledal jsem nějaké recense,ale nic jsem nenašel.Neporadili by jste mi?Přemýšlím o koupi přednabitých baterií(GP Recyko a nebo Panasonic Infinium),je tato nabíječka pro ně vhodná?Předem díky.Zmoch

    Comment by Zmoch — 26.1.2009 @ 19:41

  48. Nabíječky co nabíjejí v párech ničí baterie. Raději si sežeň něco kvalitního, třeba Voltcraft IPC-1L.

    Comment by marek — 27.1.2009 @ 0:08

  49. Taková tragedie to zase není, i když IPC apod. je o hodně lepší. Znám hodně lidí, kteří !nabíjejí po dvou” a pokud nemají smůlu na nestandardní článek, celkem nic se neděje. Oni o tom hlavně nepřemýšlejí :-)

    Comment by relais — 27.1.2009 @ 15:20

  50. A ještě maličkost. Dobrou nabíječku poznáte, když po skončení nabíjení + cca 1/2 hodiny jsou články skoro studené. Nesmí být teplé. Janže nevím, jak vám popsat “teplé”. Tedy – smí být vlažné.

    Comment by relais — 27.1.2009 @ 15:29

  51. Díky moc za rady o nabíječce.Ještě by mě zajímalo,jaké by byly vhodné AA baterie(4x) pro foťák Olympus C-725,používám Olympusy Camedia 1700,ale ty nemůžu nikde sehnat.Jelikož foťák nepoužívám tak moc často tak,přemýšlím o koupi přednabitých baterií GP Recyko a nebo Panasonic Infinium.Byly by vhodné a které jsou lepší.
    Díky moc Zmoch

    Comment by Zmoch — 3.2.2009 @ 19:02

  52. Je to prakticky jedno, všechny přednabité aku mají podobnou kapacitu, jen snad eneloopy mají o něco vyšší proudovou zatížitelnost.

    Comment by jirik — 3.2.2009 @ 20:05

  53. Jsou baterie Sanyo Enerloop k dostaní u nějakého vybraného řetězce za rozumnou cenu nebo jen na netu? diky

    Comment by Kevin — 14.3.2009 @ 13:58

  54. Co tyto akumulátory typu “ReCyko”, jak si rozumí s 15ti minutovými rychlonabíječkami??? Třeba ta GP Power Express? Neškodí jim to, nebo jim spíš ta rychlost prospívá?

    Díky MATES ;o)

    Comment by MATES ;o) — 16.3.2009 @ 14:26

  55. Teoreticky ano, ale osobne bych zadnou 15 minutovou nabijecku nikdy nepouzival pokud bych k tomu nebyl donucen okolnostmi. Jestli clovek chce z akumulatoru vyzdimat co nejvic cyklu, tak se urcite vyplati nabijet dele a mensim proudem.

    Comment by peta — 16.3.2009 @ 16:22

  56. Dobrý den, prosím poraďte, jsem úplný laik a mám foťák Olympus na 2 tužkové baterie. Fotím jen občas a baterie se mi vybíjejí. Jaké baterie na občasné focení koupit když mám nabíječku Sanyo – asi nic moc. Nevím jestli přednabité baterie jde v této nabíječce dobít.

    Předem díky za radu.

    Comment by Marie — 9.5.2009 @ 16:38

  57. Přednabité akumulátory lze dobíjet ve stejných nabíječkách jako jiné NiMH akumulátory. Takže s vaší nabíječkou Sanyo fungovat budou. Z vlastní dlouhodobé zkušenosti můžu doporučit přednabité baterie Sanyo Eneloop.

    Comment by Ledmaniac — 10.5.2009 @ 22:59

  58. Ledmaniac

    díky za rychlou odpověď.

    Comment by Marie — 11.5.2009 @ 14:57

  59. Testoval jsem vcera 23.5.09 vzorky 4ks AA článků Sanyo Eneloop 2000mAh, které ve zde uvedeném testu vyšly jako nejhorší. Jde o 4ks z jednoho waferu s datem výroby 9/2008. Nabíječka IPC-1. Při testu zbytkové kapacity vykázaly všechny 4 články kapacitu v rozmezí 1410 – 1504mAh. Po následném nabití je plná kapacita v rozmezí 2250 – 2300mAh. Vybíjecí proud 500mA, nabíjecí 1A. Výsledky poněkud nekorespondují s tím co se uvádí zde, ale samozřejmě je třeba brát v úvahu časový rozdíl v testu.

    Comment by thrueman — 23.5.2009 @ 6:20

  60. IPC-1 nameruje obvykle o neco vice nez jine merici metody (neptejte se me proc, vim to empiricky). Osobne povazuju Eneloopy za jedny z nejlepsich prednabitych baterii, zvlaste z pohledu chovani po delsim obdobi (vetsim poctu cyklu).

    Comment by peta — 23.5.2009 @ 21:09

  61. Dobrý den,prosím Vás mám zájem o koupi nabíječky GP ReCyko+ Fast Charger.Nabíječka by měla umět nabíjet články jednotlivě.Je tato nabíječka kvalitní?Chci ji koupit se čtyřmi bateriemi GP recyko+ za cenu 790,-Kč.Je to dobrá cena?
    Díky Zmoch

    Comment by Martin Kroc — 28.5.2009 @ 19:21

  62. Zdravím, taky bych se přidal, sháním nějakou kvalitní nabíječku, která nabíjí baterky jednotlivě a má nějaké další vychytávky. Někdo tu doporučoval Voltcraft IPC-1L, která podle parametrů vypadá dobře, ale není ještě něco lepšího?

    Comment by Pool — 29.5.2009 @ 18:50

  63. Mam dobre zkusenosti s Voltcraft IPC-1 i IPC-1L, maji velkou skalu funkci, ktere umoznuji ziskat informace o tom, jak vykonne akumulatory jsou a take s nimi citlive zachazet pri nabijeni. Jsou male a dobre prenosne, coz povazuji za vyhodu. U IPC-1 je i kabel pro napajeni z cigaretoveho zapalovace v aute. Lepsi jsem zatim nenasel, i kdyz netvrdim, ze jsem vyzkousel vsechny :-).

    Comment by peta — 29.5.2009 @ 20:54

  64. Zdravím,ještě se vrátím k mému datazu ohledně nabíječky GP ReCyko+ Fast Charger. Umí tato nabíječka nabíjet články jednotlivě a je tato nabíječka kvalitní?
    Díky Zmoch

    Comment by Martin Kroc — 1.6.2009 @ 19:35

  65. To bych doporučil každopádně ten Voltcraft, ten je určitě lepší. U toho GP ReCyko+ Fast Charger nevím jestli dokáže každý zvlášť, ale vzhledem k tomu že v popisku to nemá tak asi ne. Navíc bych to nedoporučil, protože rychlonabíjení snižuje pěkně životnost baterek. Ale pokud hledáte něco levného, tak jsem náhodou na netu potka Nabíječ Panasonic Infinium BQ392 a u něho se už píše že každou nabíjí zvlášť a i s baterkami je za příznivou cenu.

    Comment by Pool — 14.6.2009 @ 14:18

  66. Zdravím tak jsem nakonec koupil ten Voltcraft IPC-1 a podle příručky jsem dal nové baterie 2500mAh do režimu Oživení (Refresh).Režim již běží 14 hodin a pořád se baterie nabíjí a vybíjí a stále se neobjevuje značka Full konec nabití, je to normální?Kolik tento proces může trvat?
    Díky Zmoch

    Comment by Martin Kroc — 20.7.2009 @ 19:40

  67. Tech cyklu muze byt vicero a trva to docela dlouho (desitky hodin az dny). Extremne dlouho pokud zapomenete na zacatku po zvoleni modu REFRESH zmenit take nabijeci/vybijeci proud na vyssich napr. 1000/500mA a jedete to ve standardnich 200/100mA (zmena pomoci CURRENT).

    Comment by peta — 20.7.2009 @ 21:56

  68. Moc diky za testy baterii, urcite to dalo spoustu prace.

    Comment by Jerry — 14.2.2010 @ 3:01

  69. Zdravím.

    Měl bych dotaz, bylo by možno k těm bateriím doplnit zemi původu?

    Jako třeba moje eneloopy jsou vyrobeny v japonsku, o kvalitě výroby tedy nemůže být pochyb.

    Předem děkuji.

    Comment by PavelH — 25.9.2010 @ 9:20

  70. Refresh u nejvýkonnějších tužkových akumulátorů trvá 3 až 4 dny při 100/200mA. Samotné nabití trvá pár hodin podle proudu. Mám ji doma a jsem s ní spokojený.

    Comment by Roman — 3.6.2011 @ 6:52

  71. Dobrý den, sháním dobré baterky do externího blesku Nikon SB700, nepoužívám ho moc často, ale stane se že ho vycvakám i 2x za den když je třeba. Celkem se mi zamlouvají GP Recyko, jsou vhodné pro toto použití?

    Comment by Vašek — 21.2.2013 @ 21:04

  72. Použít se dají, nejlepší asi budou Sanyo Eneloop 1800 cyklů, nebo Sanyo XX 2. generace.

    Comment by michal — 22.2.2013 @ 11:12

  73. Veľmi stary test a už neaktuálny, jednoznačne odporúčam SANYO eneloop (made in Japan)

    Comment by BEN — 30.4.2013 @ 11:42

  74. Pekne testy akurat vam neukazu ako sa bud spravat baterky po 2,5 rokoch. Moja osobna skusenost zo sanyo 2700 super alloy je taka ze vsetko bolo dobre az po 2,5 roku co som ich vlastnil, vtedy zacali komplikacie a je jedno ci som ich pouzival sustavne 4 baterky sa tocili v jednom fotaku vzdy 2 a 2 v zalohe a potom som mal v jednom starsom fotaku 4 dnu a 4 v zalohe ale ten viac menej stal takze baterky som akurat raz za pol roka dal ozivit v nabijacke voltcraft ipc-1l a znovu zalozil. A o co islo, no v skratke nasjkor sa zmensovala doba po ktoru baterky udrzali kapacitu to som badal u tych co sa stale tocili menej fotiek a aj tie odlezane cim dalej menej stihali fotit a vyskusal som zmerat kapacitu na nabijacke vstavanym programom a ten ukazal ze maju kapacit 2500 mAh takze by mali byt v poriadku akurat ze neboli. U tych co boli iba odlozene som zistil po 3 rokoch ze aj cerstvo vytiahnute z nabyjacky nedokazli fotoaparat ani len zapnut tak som ich vyskusal v novsom fotaku co ma mensi odber a tam vykazovali ze maju menej ako 30% a to teda boli vybrate z nabijacky a kapacita je v poriadku. Tak som kupyl par 4,7 ohmovych odporov z vykonom 5W a zapojil som k baterke jeden a zmeral prud mal 150 mA a teda podla ohmovho zakono by mal byt 250 mA, to ukazuje na znacny vnutorny odpor. Tak som nechal baterku vybijat prudom 150 mA a po 6 hodinach bola vybita uplne takze to vyzera ze aj ked je kapacita podla nabijacky v poriadku tak baterka koli vysokemu vnutornemu odporu sa samazacne prehrievat a tak cely vykon baterky ide na prekonanie jej vlastneho doporu. Inak povedane zdroj je uplne makky a baterka nepouzitelna do zataze este tak na neake slabe ledky z malym odberom. Zaver z ekonomickeho hladiska treba kupovat iba minimalny mozny pocet bateriek ktore sa budu tocit a drat kedze baterky casom same degraduju aj bez pouzivania takze treba kupyt najlacnejsie aby ste potom nenadavali ako ja ze po 3 rokoch mozem zahodit 20 ks bateriek koli tomu ze sice maju kapacitu ale uz nevladzu dodavat dostatocny prud do fotaku.

    Comment by broukal — 16.2.2015 @ 10:53

  75. Souhlasím a mám obdobné zkušenosti se všemi NiMH aku s vyšší kapacitou. Výjimkou jsou např. klasické Eneloop, ty z první generace jsem vyhazoval po pěti až šesti letech. Ty novější s větším počtem cyklů ještě tak dlouho nemám a pořád drží.

    Comment by jirik — 20.2.2015 @ 0:44

  76. Súhlasím, ja som mal na svojom 1. foťáku, prvé batérie Sanyo 2500 a tiež odišli a ked ich aj nabyjem, foťák mi to neutiahne, nezapne mi ho… tie Enelopky teda vyskúšam…

    Comment by Emanuel — 12.5.2015 @ 14:39

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Zanechat komentář

*

O nás | Vydáváno s pomocí ARIGA s.r.o. | Powered by WordPress | Theme by Roy Tanck