Reklama

 

Automobilový průmysl zvyšuje poptávku po LED

Tomáš | Úsporné technologie,Věda | 9.4.2022

Rychle rostoucí tržní podíl elektrických vozidel, tažený trendem ekologie a udržitelnosti, výrazně navyšuje poptávku po automobilových LED, kteří výrobci čím dál hojněji využívají.

Zatímco všeobecný automobilový svět zaznamenal v roce 2021 penetraci LED světlometů přes 60 %, v kategorii nových elektrických vozidel přesáhla hodnotu 90 %.

Dle průzkumu společnosti TrendForce je odhadováno, že automobilový trh LED se v roce 2021 meziročně rozšířil o 31,8 % na 3,51 miliardy USD (více jak 70 mld Kč). Automobilové LED aplikace se skládají převážně z vnějšího osvětlení, jako jsou dálková a potkávací světla, směrová světla a také vnitřní zobrazovací panely.

Nutno dodat, že většina dostupných adaptivních dálkových světlometů (ADB) je založena na maticových LED s 12-100 LED. Díky ovládání každé vysoce výkonné LED diody je účinně zkracována reakční doba řidiče a vylepšeno noční zorné pole, díky lepšímu osvětlení vozovky. ADB mohou dokonce pracovat se senzory a chytrými aplikacemi, aby zlepšily bezpečnost řidiče a optimalizovaly technologii samořízení. Podle TrendForce se očekává, že penetrace světlometů ADB v roce 2025 vyskočí na 6,5 % z 2,1 % v roce 2021.

Dalším krokem automobilek je vylepšení ADB světlometů s více pixely, které nejen pomáhají kbbalitě osvětlení, ale také umožňují projekci. Dokáží tak například promítnout okraje vozovky před vozidlo a pomoci tak lidem při jízdě v mlze a v noci.

Perspektiva využití LED technologie v automobilovém průmyslu představuje obrovský potenciál, který díky technologickému vývoji zajistí do budoucna kompletní náhradu za konvenční osvětlení, které je již nyní výrazně omezováno.

Zdroj: ledinside.com

1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (1 hlasováno, průměr: 5.00)
Loading...

Žádné komentáře »

Zatím žádné komentáře.

RSS feed for comments on this post.

Zanechat komentář

O nás | Vydáváno s pomocí ARIGA s.r.o. | Powered by WordPress | Theme by Roy Tanck